FANDOM

Palac

Pałac w całej okazałości

Plan

Plan domu Krzysztofa Kononowicza, oparty na podstawie filmików i relacji widzów

Dom Krzysztofa Kononowicza, nieoficjalnie Pałac Prezydencki lub Belweder Boży - słynny na całą Polskę dom, w którym mieszka od dzieciństwa niedoszły prezydent, kandydat na posła, europosła, osła i senatora Krzysztof Kononowicz. Znajduje się w Białymstoku, w dzielnicy inteligenckiej Starosielce, przy ulicy Szkolnej 17, na terenie włości kononowiczowskich. Przez Przewodniczącego nazywany jest wraz z otoczeniem posiadłością.

Słów kilka o domu

Mapa zagrożeń

Szkolna 17 to niebezpieczna okolica

Pałac Kononowiczów jest to budowla w stylu folkowo-historycznym. Kononowiczowie wprowadzili się tam, gdy Krzysiu był małym chłopcem. Swą bryłą nawiązuje do czasów chłopstwa i biedy, jaka była za czasów wczesnego PRL-u w Starosielcach, zanim sprowadzili się tam najznamienitsi mieszkańcy Białegostoku. Oszczędność formy i nawiązania do trudnych czasów to wyraz szacunku niedoszłego Prezydenta do tradycji i głęboko zakorzenionego konserwatyzmu. Wielu mogłoby zarzucić, że dom ten to zwykła drewniana chałupa z bordowymi ścianami i zielonym dachem, jednak po poznaniu tajemnic wnętrz posiadłości krytycy z pewnością zmieniliby zdanie. Z relacji wynika, że panuje tam mistyczny zapach. Na drzwiach domu jest napis "K+M+B 2012", którego wg słów redaktora Mexicano przewodniczący nigdy nie zetrze ponieważ w tym roku zmarła jego mama.[1]

Dzwonek do rezydencji

Dzwonek
Dzwonek założony był na furtkę rezydencji Krzysztofa Kononowicza. Dzwonek został skradziony podczas afery dzwonkowej zwanej również "kradzieżą stulecia". Dalsze losy dzwonka do rezydencji nie są znane.

Pomieszczenia

  • Pokój dzienny - siedziba Biura Interwencji Obywatelskich, miejsce debat Krzysztofa Kononowicza i Pana Majora Wojciecha Suchodolskiego. Pokój ten ma (chyba kiedyś) żółte ściany, co stanowi oczywiste nawiązanie do koloru ścian Gabinetu Owalnego Prezydenta USA. Centralną część zajmuje stół z krzesłami, gdzie zapadają strategiczne dla Białegostoku decyzje. Znajdują się na nim m.in. wazonik i krzyż, który Krzysztof używa w wypadku dram Bożych. Poza tym charakterystycznym elementem wyposażenia jest piec kaflowy, zapewne konserwowany przez Krzysztofa, który chwalił się zduńskimi umiejętnościami. Na uwagę zasługują jeszcze łóżka - Prezydent i Major są tak zajęci pracą na rzecz Białegostoku i Polski, że nie mają czasu na przejście do swych sypialni i muszą gnieździć się w sali plenarnej. Wejście do pokoju znajduje się w kuchni, a okna wychodzą na ulicę.
  • Kuchnia - miejsce, gdzie Major "psznie je", a Krzysztof w godzinach wolnych realizują kulinarną pasję Wyżera majorowe jedzenie. Charakterystyczny jest tu artystyczny nieład, gwarowo zwany pierdolnikiem. Wejście do kuchni znajduje się w korytarzu, a okno wychodzi na posesję Kargula.
  • Łazienka - Jedyna pewna rzecz to w miare działająca spłuczka. Na wiosnę 2017 r. poddana generalnemu remontowi. Wejście do łazienki znajduje się na korytarzu, a okno wychodzi na podwórko.
  • Puszcza

    Regał "Puszcza" w pokoju nieużywanym

    Pokój nieużywany - składnica pamiątek rodzinnych Krzysztofa Kononowicza, na uwagę zasługują: regał "Puszcza", szafa w której Przewodniczący trzyma sukienki zmarłej matki, rodzinny portret Kononowiczów, oraz oczywiście gigantyczny pierdolnik. Wejście do pokoju znajduje się w korytarzu, a okno wychodzi na ulicę.
    Przedsionek

    W tle charakterystyczne okna przedsionka

  • Przedsionek - pomieszczenie znajdujące się przy wejściu do pałacu prezydenckiego. Prowadzi do korytarza. Posiada dwa charakterystyczne okna z małymi szybkami wychodzące na podwórko oraz na posesję "dobrego sąsiada" (przynajmniej do czasu drugiej afery płotowej). Pomieszczenie to służy jako magazyn konserw oraz drewna na opał. W pomieszczeniu tym stoi również lodówka.
  • Gabinet

    Przewodniczący z wdzięczności całuje mężczyznę w gabinecie

    Gabinet - pokój do którego wejście znajduje się w kuchni, a okna wychodzą na podwórko. Lokacja popularna w czasach redaktora Czeczetkowicza, później rzadko pokazywana (prawdopodobnie dlatego, że panuje tam gigantyczny pierdolnik). Znajduje się w nim tablica korkowa, biurko przewodniczącego, święte obrazy, a także plakat śp. Andrzeja Leppera. Ze względu na oddalenie od pieca kaflowego pokój najprawdopodobniej nie jest ogrzewany.
    Gabinet2

    Artystyczny nieład w gabinecie

  • Piwnica - znajduje się pod domem. Wejście znajduje się na zewnątrz, od strony podwórka, dokładnie pod oknem gabinetu. Nagranie.
    Piwnica2

    Wejście do piwnicy prezydenckiej

    Piwnica

    Wnętrze piwnicy prezydenckiej

  • Strych - prawdopodobnie istnieje (sugeruje to okno w bocznej ścianie budynku), jednak dotychczas żaden z redaktorów nie zapuścił się aż tak daleko. Strych to również jedna z największych tajemnic uniwersum. Istnieją pogłoski o przetrzymywaniu tam wysuszonego ciała Leonardy Kononowicz.

Wydarzenia

W dniu 07.03.2012 r. w pałacu prezydenckim wybuchł pożar. Przybyli na miejsce strażacy musieli wynieść z pałacu matkę przewodniczącego. Jednak spowodował on niewielkie straty.[2]

Dom na Szkolnej 17 był świadkiem zdecydowanej większości dram Bożych i wydarzeń. Wszystkie wydarzenia są opisane w artykułach dot. postaci Pana Prezydenta, Majora i innych ich towarzyszy Bożych i niebożych.

W dniu 14 stycznia 2019 r. Okna boże zostały wybite. Sprawca nieznany.

  1. https://www.youtube.com/watch?v=VEFN2zvWyus
  2. http://www.wspolczesna.pl/wiadomosci/bialystok/gal/5809325,pozar-w-domu-kononowicza-zobacz-zdjecia,8933015,id,t,zid.html