FANDOM

Nero (pieszczotliwie Nerko) – były boży pies bojowy Krzysztofa Kononowicza i Majora Wojciecha Suchodolskiego, nieoficjalnie był niedokarmiany, oficjalnie zresztą też. Został zaadoptowany na wiosnę 2016 roku z sejneńskiego schroniska. Jest mieszańcem w typie owczarka niemieckiego. Jego miejsce zamieszkania mieściło się na tyłach działki, w kojcu obok przybudówki. Nero, będąc psem Kononowicza i Majora, pokutuje za grzechy z poprzedniego wcielenia. Był prawdopodobnie najmądrzejszą istotą w Uniwersum (zaraz po Profesorze Tomaszu), ograniczoną fizycznie w formie psa śpiącego we własnych odchodach.

Przez większość cały czas swego pobytu na Szkolnej był uwiązany na uwięzi. Podobno kiedyś był widziany na spacerze z Kononem. Podobno. Zwierzę parokrotnie było czynnym świadkiem wielu afer i wydarzeń. Letnią porą przegryzł basen (lub według Wojciecha Suchodolskiego "fontannę") za co został prawie "spierdolony ze stanowiska" (i to prędko), a Major prawie "wrzucony z domu zapsa". 25 grudnia 2017 roku Nero chciał zjeść ówczesnego wtedy redaktora Mexicano, najprawdopodobniej dlatego, że go nie poznał. Kiedy jednak skojarzył kim jest odwiedzająca go osoba od razu zmienił swoje nastawienie. Nero udowodnił tym, że jest prawdziwym psem bojowym! Żywienie zwierzyny stróżującej powoduje czasem ożywioną wymianę zdań między bohaterami. Dowodem na to jest rozmowa przeprowadzona w 2018.

Fani Szkolnej wielokrotnie skarżyli się na warunki, w jakich żył Nerko, podejmowano też coraz drastyczniejsze kroki celem uratowania pieska. Cztery razy Straż Miejska, w odpowiedzi na donosy, badała jego warunki do życia. W końcu rankiem w piątek 22 marca 2019, w ramach Wielkiej Afery Nerowej, został zabrany z posesji przez policję i ekopatrol. Aktualnie przebywa w schronisku w Białymstoku.

Według słów Przewodniczącego, Nero został uśpiony po tym jak odebrano go ze Szkolnej 17, okazało się że jest to nieprawda.

Ciekawostki

  • Jego łańcuch jest dłuższy niż horyzonty myślowe Majora.
  • Grudniowa wizyta SM zaowocowała rozpoczęciem afery meksykańskiej.
  • Major psznie gotował Nerowi (podobno knur podjadał to, co Major zrobił).
  • Nero to przyjaciel Majora.
  • Był bity rózgą przez Krzysztofa K.(RODO)

Galeria