FANDOM

Stało się to co się miać... stało się miać.

—mgr Tomasz Baranowski uprawiający dysputy filozoficzne.

mgr Tomasz Baranowski (ur. 5 maja 1958 roku w Białymstoku) - miejscowy reprezentant inteligencji, filozof, nauczyciel, poeta, dobry znajomy Krzysztofa Kononowicza, epizodyczna postać Uniwersum Szkolnej 17. Znany ze swojego eleganckiego ubioru, pojawia się w odcinkach specjalnych i przynosi ze sobą bardzo ważne, życiowe pytania, szuka pomocy w rozwianiu wielu wątpliwości, zapewne wynikających z braku alkoholu. Ma dwójkę dorosłych synów oraz byłą żonę.

Występy

Pierwszym odcinkiem, w którym pojawił się Pan Tomasz, był odcinek dla gospodyń domowych nt. wyboru cukru (słynne zagadnienie mierzenia zawartości cukru w cukrze). Przeprowadził też dwa wywiady z Krzysztofem Kononowiczem w pierwszym zadawał pytania przewodniczącemu Kononowiczowi na temat objęcia przez niego stanowiska króla Polski jego słynne i przemyślane pytania "a gdyby naród poprosił zostałby pan królem" lub też "ale pan nie ma żony i dzieci" na które Krzysztof Kononowicz odpowiedział "o to się pan nie martw panie Tomaszu, ja jeszcze potrafię się ożenić i mieć dzieci a kobite to ja mam na oku ale tego teraz jeszcze nie zdradzę" w drugim wywiadzie przed kamerą zadawał pytania między innymi dotyczące fenomenu popularności Krzysztofa Kononowicza "panie Krzysztofie ponad 4000 subskry... subków mentów" ] .Widzieliśmy go również w bardziej imprezowym wydaniu na popijawie u Kononowicza i Suchodolskiego (na tę okazję ubrał wyjściową wersję swojego krawatu i kamizelki). Ostatnio pojawił się w exposé Pana Kononowicza zadając mu ważne pytania programowe. Z werdyktu wydanego przez Pana Tomasza możemy domyślić się, że jest zagorzałym fanatykiem polityki Podlasia XXI wieku.

Jak stwierdził redaktor Mexicano w wywiadzie udzielonym Gazecie Białostockiej, przewodniczący nie wpuszcza już Pana Tomasza do pałacu, ponieważ jego wizyty zazwyczaj kończyły się noclegiem[1].

Wykształcenie

  • Ukończył Katolicki Uniwersytet Lubelski na kierunku filozofia. Wykonywał zawód nauczyciela, najpierw we wsi Bogdanki, a następnie w Tykocinie. Prowadził tam zajęcia nie związane z jego wykształcenia, a mianowicie uczył wychowania fizycznego. Następnie objął posadę w Białymstoku w Międzyszkolnym Ośrodku Sportowym. Jest bardzo szanowanym przedstawicielem kadry profesorskiej na całym świecie, jednak swój dorobek i wiedzę udostępnia przede wszystkim na renomowanych uczelniach w Białymstoku oraz na kanale Krzysztofa Kononowicza. Swoje częste zmęczenie usprawiedliwiane jest mozolnym sprawdzaniem egzaminów studenckich.

Życie poza Uniwersum Szkolnej 17

Teatr 2017 wiersz Tomasza Baranowskiego

Teatr 2017 wiersz Tomasza Baranowskiego

Występ pana Tomasza

Komentarz użytkownika Dominik Zyga, który znajduje się od filmem pt.:"major poprosjl o wjersz o rzciu, dostarcza pewnych prawdziwych informacji na temat prof. Tomasza:  

"To jest Pan Tomasz "Samot" Baranowski z Domu Pomocy Społecznej "Jawor" w Jałówce. Jego wiersz „Wołanie” zdobył II miejsce w X edycji konkursu „Każdy pisać może”, który odbył się w Gródku. Zdjęcie z Panem Tomaszem [...]"

Ponadto, jak widać na powyższym filmie, Pan Tomasz nie ma problemu z wyrecytowaniem wiersza z pamięci, co świadczy o jego wysokiej inteligencji. Przekonać mogliśmy się o tym także wtedy, kiedy podczas spotkania z Kononem opowiadał historię życia gen. Wojciecha Jaruzelskiego (Niżarłak się kłócił, że Pan Tomasz nie ma racji). Na jednym z lajtów pada również informacja iż Pan Tomasz jest absolwentem Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ze specjalnością w filozofii (filozofii chrześcijańskiej/teologii).

Wielki (nieudany) powrót do uniwersum

Po haniebym lajcie Nati kiedy obecny był Pan Profesor Tomasz w październiku 2017 roku, Pan Tomasz miał się już nie pojawić w filmach Szkolnej 17. Jednak po rocznej przerwie 16 października 2018r., Major Wojciech wrzucił na swój kanał filmy z udziałem prof. Tomasza:

Podczas wygłaszania poezji przez Pana Baranowskiego, Major raczył wstać i odlać się w krzaki, co definitywnie zakończyło współpracę Baranowskiego ze Szkolną.

Ponadto 28 lutego 2018 r. z prof. dr. (re)hab. Tomaszem Baranowskim został nawiązany kontakt telefoniczny. Był to pierwszy w historii Uniwersum Szkolnej 17 kontakt[2] widza z profesorem.

O szczegółach współpracy ze Szkolną możemy dowiedzieć się w dwuczęściowym wywiadzie Szefa Sztabu , który odbył się na początku 2019 roku.

Przypisy

  1. https://www.youtube.com/watch?v=FG813lt7-us
  2. https://www.youtube.com/watch?v=kAR-dQnsEwk